Sivut

torstai 1. marraskuuta 2012

Villapaitojen kierrätystä

Uhrasin taas muutaman oman vanhan villapaitani, jotta lapsellani olisi lämmin :) No paidat olivat jo UFFin kassissa, mutta pelastin ne ompelujuttuihin. Alussa oli siis tällainen villis:
 Sille näytettiin saksia ja luettiin loitsuja 6/2011 Ottobrestä. Taskut tähän eksyivät 4/2011 lehdestä ja napit taas löytyivät Hyvinkään Ompelukonekeskuksesta.
 Napinlävet eivät tässä onnistuneet hiukkaakaan. Kirosin, purin ja sävelsin. Siinä ne nyt ovat ja liian isoina, mutta ny anti ol.

Ja niin oli täällä toinenkin villis. Kulahtanut Espanjanostos, joka päätyi loikkakaavalla tuunattuna tällaiseksi:
Jos olisin ennen leikkaamista katsonut raitoja tarkemmin en olisi tehnyt raglanhihoja. Nuo raidat, kun eivät ole symmetrisiä niin kohdistus ei ollut mahdollinen, mutta näillä mennään.
Nyt saa tulla kylmä, tai ainakin hiukan kylmempää. 

5 kommenttia:

HeiDu kirjoitti...

Ai-van ihania!!! Mielestäni olin jo lukijana, mutta enpäs ollutkaan. Noh, nyt olen :)

Petra kirjoitti...

Onpa kaunis tuo violetti, nuo napit kyllä kruunaa sen =) Punainen myös kivan raikas.

Heluna kirjoitti...

Hienosti kierrätettyjä vaatteita :) Ei mua ainakaan häiritse punaraitaisen paidan hiharaidat, kiva se musta on.

PirjopauliinaL kirjoitti...

Vautsi, upeita tuli. Tosi hyvä idea. Suloiset nuo ympyrätaskut.

Hääräämön Laura kirjoitti...

Aivan upeat uudet vaatteet! Mun mielestä nuo raglanhihat käyvät hyvin tuohon raitapaitaan. Koska raidat ovat niin eri levyisiä, kohdistusta ei mun mielestä edes kaipaa. Hyvältä näyttää.