Sivut

perjantai 2. joulukuuta 2011

Tykkään, tykkään!

Eilen meitsi hymisi tyytyväisyyttään ja keekoili paljon peilin edessä. Miestä taisi taas hymyilyttää, kun innoissani selitin hihojen istuvuutta ja hehkutin onnistumista. Mutta hymyikööt vaan, on tässä nimittäin syytäkin olla iloinen ja ei en vielä ole joulumielellä vaan jotain paljon parempaa: MÄ OLEN TEHNYT ITSELLENI EKAN KÄYTTÖVAATTEEN. Siis sellaisen, jonka kehtaan laittaa päälle muutenkin kuin pimeässä huoneessa 2 metriä maanalla.

Joku voisi sanoa, että "jaa, kattos vaan, teit trikoopuseron, nehän on helppoja". Juu noinkin sen voisi nähdä, mutta kun tämä ei ole mikä vaan T-paita vaan tosiaan ensimmäinen vaate, jonka olen itse tehnyt ja jota aion ihan oikeasti pitää ja joka on mulla nytkin päällä. Itselleni (tai kenelle tahansa yli 70 senttiselle) ompelu ei ole koskaan onnistunut. Lapsuudenkodin alakerrasta taitaa vieläkin löytyä kokeiluja, jotka saivat mut vuosiksi myöntämään että ei ole ompelu Leisan juttu. Sieltä löytyy yläasteella tehty farkkukankainen vuoritakki, joka istuu passelisti henkilölle, jonka hartiat ovat kokoa 46, vyötärö 34 ja lantio 38. En ollut teininä tuon mallinen, joten kaappiin jäi. Samassa kasassa taitaa olla myös käsityötunneilla tehty juhlamekko, joka ei sekään koskaan saanut ensi-iltaansa kun oli tuolloin puutetta naamiaisista.

Rehellisyyden nimissä pitää kai kertoa, että olen mä kerran tehnyt vaatteen, jota olen todistetusti pitänyt. Neljännellä luokalla koko luokkamme ompeli itselleen fleeceliivit. Kankaan sai valita kahdesta: oli tyylikäs musta (valitsin sen) ja kunnon graafinen hirvitys kuosi 90-luvun henkeen. Liivi oli tosiaan one-size ja suoria linjoja ja nän jälkikäteen näyttää aivan kamalalle. No koko luokka ikuistettiin noissa liivihirvityksissä luokkakuvaan. Siinä sitten 20 pilttiä hymyilevät hammasraudoissaan ja kammotusliiveissään. Oi niitä aikoja...

No asiaan, tämä on jotain muuta. Tässä paidassa on kivat rypytykset olkapäissä ja ihanaa Nanson kangasta. Kaava on Ottobren lehdestä 5/2008, mutta lisäsin siihen tuon helman resorin, jotta sain pituutta. Hihat jätin myös kääntämättä, kun ne mielestäni olivat aika rouheat ihan vain saumurilla huolitteun jälkeen. Tässä kuvia paidasta... Meitsi lähtee uuteen taistoon, kohti uusia vaatteita (varmana myös paitoja tällä kaavalla ;))



Ei kommentteja: